scroll-down

    Misjon

    Vår misjon i aveda er å ta vare på verden vi bor i, fra produktene vi lager til måten vi gir tilbake til samfunnet. Hos aveda streber vi etter å sette eksempel for miljøledelse og ansvar, ikke bare i skjønnhetsverden, men i hele verden.

    Om Aveda

    Aveda ble grunnlagt i 1978 i Minneapolis, USA, og utvikler plantebaserte hår-, hud- og kroppspleieprodukter for frisører og spa-fagfolk i skjønnhetsindustrien og for forbrukere. Aveda, er banebrytende gjennom sine botaniske teknologier og kombinerer avansert vitenskap og Ayurveda, den aller eldste medisinske læren fra India, for å utvikle kvalitets produkter for hår, hud og kroppspleie – basert på rene blomster- og plante essenser. Produktene er utviklet med respekt for jorden, og inkluderer også en omfattende meny med ritualbaserte, helhetlige skjønnhetsbehandlinger.

    Gjennom årene har Aveda vært den første til å utvikle nye standarder for miljøansvar i skjønnhetsbransjen. Aveda var det første selskapet som signerte Ceres Principles i 1989 – en ideell organisasjon som mobiliserer virksomhetsledelse innen klimaendringer, vannmangel og andre bærekraft utfordringer – og det første kosmetikkselskapet som produserte med 100 prosent vindkraft på sine primære anlegg. Aveda var også det første kosmetikkselskapet som fikk en Cradle to Cradle-sertifisering for sin forpliktelse til bærekraftige produkter, emballasje og produksjon. I 2013 ble Aveda hedret med den første Legacy Leaders Award fra Cradle til Cradle for sin pionerrolle innen miljøledelse. I 2017 mottok Aveda Sustainability Leadership Award på Sustainable Beauty Awards, organisert av Ecovia Intelligence, for Avedas ledelse innen emballasje, grønne formler og bærekraftige ingredienser. Siden 1999 har Avedas Earth Month-kampanje – holdt hvert år i april – samlet inn mer enn 64 millioner dollar for å støtte miljøprosjekter over hele verden.

    Aveda har et nettverk av frisører og spa-fagfolk over hele verden. Siden 2007 har mer enn halvparten av de raskest voksende salongene i USA vært en del av Avedas nettverk. Avedas produkter blir solgt på Aveda Experience Center og på mer enn 9000 profesjonelle frisørsalonger og spa i mer enn 40 land. Bli kjent med Aveda på bloggen www.livingaveda.com. Og følg Aveda på Facebook, YouTube, Twitter, Instagram og Pinterest.